post-thumb

Ondanks de digitalisering van de maatschappij en onderzoeken die uitwijzen dat jongeren steeds minder lezen, blijft het boek een haast mythische product dat vaak romantische of authentieke gevoelens oproept bij haar lezers. Het lezen van een boek is veelal informatief, maar zeker even zo vaak ter amusement. Gebiologeerd door de tijdloze charme van het boek, startte Newsfactory in 2013 ook een boekenuitgeverij.

Nederland telt duizenden potentiële schrijvers. Slechts een handje vol weet er een broodwinning van te maken. De gemiddelde schrijver in ons land verkoopt zes honderd boeken. Voor het gros is de hemel in het hiernamaals dichter bij dan het Boekenbal. Uitgevers investeren veelal alleen in mainstream scripten, specifieke vakliteratuur of gevestigde namen. En wanneer een uitgever bij de gratie Gods bereid is om je boek uit te geven, dan zijn de royalty’s zo karig dat de tijdsinvestering van het manuscript vermoedelijk rendabeler was geweest wanneer je die uren had geïnvesteerd in een krantenwijk of baan als vakkenvuller.

Newsfactory bedacht de oplossing voor het probleem waar veel beginnend schrijvers tegenaan lopen. Met onze begeleiding kan elke schrijver zijn eigen boek uitgeven. Geheel naar eigen wens, met maximale vrijheid en optimale verdiencondities. Als schrijver lever je niet alleen het manuscript aan, maar heb je ook een actieve rol in het proces van redigeren, opmaken, het ontwerpen van de kaft én niet onbelangrijk: promotie en verkoop. Waar traditionele uitgevers veelal 85% van de verkoopprijs  commissie rekenen, waardoor de schrijver slechts 15% overhoudt, draait Newsfactory de verhoudingen om. Bij ons gaat 85% van de verkoopprijs naar de auteur en slechts 15% naar ons als vergoeding voor de drukwerk- en promotiebegeleiding. Interesse? Neem contact met ons op!

You must be logged in to post a comment.