Persberichten ondersteuning

, by

Heeft u een boodschap die echt in de media verspreid moet worden? Een doeltreffend middel om journalisten te informeren over de ontwikkelingen bij uw bedrijf is door een persbericht te versturen. Newsfactory heeft meer dan tweeduizend artikelen in toonaangevende kranten gepubliceerd en weet als geen ander waarin journalisten geïnteresseerd zijn. En die kennis delen we graag met uw bedrijf!

Newsfactory helpt u graag met het schrijven van een goed en afgewogen persbericht. Want u kunt de kans op publiciteit – en dus free publicity voor uw bedrijf – aanmerkelijk vergroten door de volgende do’s & don’ts in het achterhoofd te houden:

  • Maak van uw persbericht geen verkoopbrochure. Hou de toon zo objectief mogelijk.
  • Begin het persbericht met het meest nieuwswaardige van uw boodschap.
  • Journalisten zijn dol op trends op gebeurtenissen te kunnen ‘duiden’. Help ze door bij voorkeur wat cijfers en feiten mee te sturen.
  • Maak het persbericht niet te lang. Circa 400 woorden is eigenlijk wel maximaal.
  • Voeg vast enkele quotes van een specialist binnen uw bedrijf toe.
  • Vermijd al te opzichtige bedrijfslogo’s en zorg dat de tekst prettig leesbaar is.
  • Benader journalisten bij voorkeur persoonlijk in plaats van een massale mail.
  • Geef de journalist van het voor u meest interessante medium uw nieuwtje ‘exclusief’.

Wilt u een de kans op aandacht in de media maximaliseren? Schakel dan Newsfactory in om uw persbericht professioneel op te stellen én desgewenst voor u te verspreiden.

Eindredactie

, by

Foutloos, pakkend en uitnodigend. Wellicht dat u zelf al wat teksten hebt geschreven, maar deze graag nog wat wil laten bijschaven. Of zoekt uw organisatie voor een eenmalige of tijdelijke klus een ervaren en flexibele eindredacteur? Dan hebben wij wellicht de oplossing.

Newsfactory biedt naast het schrijven van teksten ook eindredactie-werkzaamheden aan voor bedrijven, instellingen en media. Als eindredacteur zorgen wij niet alleen voor foutloze teksten, maar ook de juiste toon hebben en begrijpelijk zijn voor de lezer. Want een goede tekst is niet alleen kloppend, maar draait ook om wat u wel of juist niet zegt. En vooral: hoe. Het allermooiste is echter wanneer uw doelgroep aan het einde van de tekst dusdanig geprikkeld is dat zij direct de telefoon pakken om contact met u op te nemen.